Fordringsinnehavare av obligationer godkänner gäldenärsbyte till NENT Group

February 20, 2019
08.30 CET
Modern Times Group MTG AB (MTG) meddelar att fordringsinnehavare av bolagets obligationer med ISIN SE0009163462, med ett utestående belopp om SEK 500 000 000 som förfaller 2020 (“Obligationerna”), godkänt att genomföra ett gäldenärsbyte för Obligationerna till Nordic Entertainment Group AB (publ) (”NENT Group”) och i samband med det ändra villkoren för Obligationerna i enlighet med vad som föreslagits i kallelsen (https://www.mtg.com/sv/press-releases/mtg-begar-godkannande-fran-fordringsinnehavare-av-bolagets-obligationer/) till mötet.

Begäran om godkännande från fordringshavarna är en del av MTG:s process att dela ut samtliga aktier i NENT Group till MTG:s aktieägare. Fordringshavarmötet hölls den 15 februari 2019 hos Swedbank AB (publ), Malmskillnadsgatan 23, Stockholm, Sverige, där mer än 90 procent av behöriga röster på mötet röstade för gäldenärsbytet.

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitalt videoinnehåll och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Kontakta oss: press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09) investors@mtg.com (eller Stefan Lycke, Head of Investor Relations; +46 73 699 27 14) Ladda ner högupplösta bilder: Flickr Följ oss: mtg.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram / YouTube

För att läsa MTG:s integritetspolicy, klicka här

Pressrelease som PDF