ZTV och Power Hit Radio säkrar Fanclub-festivalen

July 7, 1999

ZTV OCH POWER HIT RADIO SÄKRAR FANCLUB-FESTIVALEN ZTV och Power Hit Radio går in och sponsrar City Fanclub på fredag med 150.000 kronor. Därmed säkras genomförandet av festivalen vid Kulturfabriken på Liljeholmen. Den traditionella Fanclub-festivalen, som tidigare kallats Lollipop, i Lida utanför Stockholm ställdes in på grund av dålig biljettförsäljning och likviditetsbrist. Arrangör Håkan Waxegård gav dock inte upp och alternativet bliv City Fanclub. 5.000 biljetter har släppts. City Fanclub kommer att ha en utomhusscen, en inomhusscen och ett dansgolv. Bland artisterna finns Lee Hazlewood, Built to Spill, Victoria Williams, Black Moon, Broder Daniel och International Noise Conspiracy. -Vi är väldigt, väldigt glada över detta initiativ från ZTV och Power att gå in och stödja oss ekonomiskt för City Fanclub, säger Håkan Waxegård. -Vi som står bakom Fanclub har fått massor av stöduttalanden och andra reaktioner efter att vi beslutat oss för att arrangera City Fanclub istället för Fanclub. Men inget har varit så konkret och symboliskt viktigt som initiativet från ZTV och Power. -Det bästa av allt är att vi känner att vi har en partner som vi även i framtiden kommer att ha stort utbyte av, säger Håkan Waxegård. I överenskommelsen med ZTV och Power Hit Radio ingår fortsatt samarbete. På lördag finns ZTV finns på plats för att spela in ett program som sänds senare. -ZTV och Power Hit Radio vill säkra festivalen som är viktig för många ungdomar som finns i Stockholm i helgen, säger Steve Nylundh, vice VD på moderbolaget Modern Times Group MTG AB. För ytterligare information, v g kontakta Steve Nylundh, tel 08-562 000 50 eller Håkan Waxegård, tel 08-673 94 07 Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/07/07/19990707BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/07/07/19990707BIT00320/bit0002.pdf

bit0001.doc
Visa mer filer