Valberedning inför årsstämman 2020

September 24, 2019
Tisdag, 24 september, 2019 09.30AM CEST — Modern Times Group MTG AB (MTG) har sammankallat sin valberedning inför årsstämman 2020.

I enlighet med beslutet vid MTG:s årsstämma 2019 har en valberedning sammankallats för att bereda förslagen inför bolagets årsstämma 2020.

Valberedningen består av Joachim Spetz utsedd av Swedbank Robur Fonder, Erik Durhan utsedd av Nordea Fonder, David Marcus utsedd av Evermore Global Advisors, LLC och David Chance, styrelsens ordförande. Valberedningens ledamöter utsåg Joachim Spetz till valberedningens ordförande vid sitt första möte.

Information om valberedningens arbete återfinns på MTG.com under följande sektion: https://www.mtg.com/sv/bolagsstyrning/#valberedning

Aktieägare som önskar lämna förslag avseende ledamöter till MTG:s styrelse kan inkomma med skriftligt förslag till agm@mtg.com eller till Bolagssekreteraren, Modern Times Group MTG AB, Box 2094, 103 13 Stockholm, Sverige.

För mer information:

Lars Torstensson, EVP Communications & Investor Relations Direkt: +46 (0)702-734 879, lars.torstensson (at) mtg.com

Oliver Carrà, Public Relations Director Direkt: +46 708 666 433, oliver.carra (at) mtg.com

Nå oss: communications@mtg.comHögupplösta pressbilder för medier: FlickrFölj oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är ett strategiskt operationellt investeringsbolag inom esport- och spelunderhållning. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).