TV1000 lanseras i Baltikum

October 15, 1998

TV1000 LANSERAS I BALTIKUM Från och med 1 november får invånarna i Tallinn, Vilnius och Riga möjlighet att se TV1000. TV1000 kommer att visa filmer köpta speciellt för den baltiska marknaden översatta till respektive lands språk samt ryska. De nya filmkanalerna kommer att sända 180 kvalitetsfilmer per månad. Sändningstiden är 12 timmar per dag. De utvalda programmen inkluderar drama, action, thriller och barnfilmer. Man kommer också att visa historiska dokumentärer, naturprogram samt erotiska filmer. "Det är spännande att gå in på en ny marknad genom att lansera den första och enda legala betal-tv-servicen i Baltikum." säger Hans-Holger Albrecht, chef för MTG:s betal-tv-division. TV1000 är en del av ViaSat, som distribuerar och administrerar totalt 31 tv-kanaler på den nordiska marknaden. Med totalt över 940 000 parabolhushåll som kunder är företaget marknadsledande inom betal-tv i regionen. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00360/wkr0002.pdf

wkr0001.doc