MTG startar internethandel för dataspel

November 30, 1999

MTG STARTAR INTERNETHANDEL FÖR DATASPEL Den nya Internethandeln Gamerson har öppnat. Där erbjuds köparna mängder av dataspel från alla de viktigaste aktörerna. Genom öppnandet av Gamerson utökar Modern Times Group MTG AB sin aktivitet inom shopping på Internet ytterligare. Redan finns skivbutiken CDON för Sverige, Norge och Danmark, liksom TVShops Internethandel och comein.net för hela Europa. Gamerson öppnar inledningsvis för den svenska, norska och danska marknaden. Under nästa år fortsätter expansionen i Europa. Internethandeln inom MTG Internet Retailing följer Internetportalen Everyday.com och dess expansion. Gamerson har för sin lansering i Norden distributionsavtal med Bergsala för Nintendo och Egmont för Sony Playstation. MTG Internet Retailing använder den infrastruktur MTGs affärsområde Electronic Retailing byggt upp i form av så kallad fulfillment, vilket står för kundtjänst, ordermottagning, distribution och fakturering i lokala valutor. Det möjliggör en snabb expansion. Inom kort introduceras säkra betalningar genom det så kallade GiSMo. För ytterligare information, v g kontakta Peter Connee, chef för MTG Internet Retailing, tel 040 - 12 06 00. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/30/19991130BIT00600/bit0002.pdf

bit0001.doc