MTG radio stärker sin ställning som sveriges ledande radiooperatör

August 6, 1999

MTG RADIO STÄRKER SIN STÄLLNING SOM SVERIGES LEDANDE RADIOOPERATÖR Såväl RIX FM som Power Hit Radio befäster ställningen som Sveriges respektive Stockholms mest avlyssnade kommersiella radiostationer. Det framgår av den senaste lyssnarundersökningen från RUAB, RadioUndersökningar AB. Både radionätverket RIX FM, med 25 stationer i hela Sverige, och Power Hit Radio, med stationer i Stockholm och Göteborg, ökar sitt lyssnande. RIX FM har ett dagslyssnande på 630.000. Jämfört med 625.000 i föregående mätning. Marginalen till tvåan ökar. Det största trendbrottet har skett i Umeå, där RIX FM-stationen är den första hittills som gått om statskontrollerade P4 i räckvidd. 27,3 procents räckvidd mot P4s 26,5 procent. Power Hit Radios ökning i Stockholm är kraftigare, dagslyssnandet har ökat från 118.000 till 145.000. Därigenom stärker Power sin ställning som Stockholms mest avlyssnande kommersiella station. RIX FM och Power Hit Radio ingår i affärsområdet MTG Radio inom Modern Times Group MTG AB. För ytterligare information kontakta Anders Nilsson, VD MTG Radio, på telefon 08-562 720 00. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/06/19990806BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/06/19990806BIT00260/bit0002.pdf

bit0001.doc