MTG publicerar sin årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2018

April 5, 2019
MTG har idag publicerat sin årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2018. Båda rapporterna är tillgängliga på www.mtg.com.

Årsredovisningen sammanfattar MTG:s finansiella resultat för helåret 2018 och redogör för bolagets pågående strategiska omvandling från ett traditionellt nationellt TV-bolag till en global digital underhållningskoncern. I år innehåller rapporten också en sektion som beskriver separationen mellan MTG och Nordic Entertainment Group samt en beskrivning av MTG efter separationen. Årsredovisningen finns på svenska och på engelska.

Hållbarshetsrapporten presenterar MTG:s arbete inom hållbarhet och ansvarsfullt företagande. Rapporten belyser hur MTG utvecklar sin hållbarhetsstrategi inom fyra fokusområden – ansvarsfull media, social påverkan, affärsetik och miljö.

MTG publicerar sin hållbarhetsrapport för det nionde året i rad. Rapporten för 2018 produceras i enlighet med Global Reporting Initiative (GRI) Standards och GRI Media Sector Supplement. Den följer EU:s Directive 2014/95/EU som täcker icke-finansiell rapportering. Rapporten publiceras på engelska.

De två rapporterna är tillgängliga genom de följande länkarna:

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är ett strategiskt operationellt holdingbolag. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Denna information är sådan information som MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 april 2019 klockan 08:00 CET.

Kontakta oss: press@mtg.com investors@mtg.com (eller David Boyd, Interim Head of Investor Relations; +46 73 699 29 99) Ladda ner högupplösta bilder: Flickr Följ oss: mtg.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram / YouTube

För att läsa MTG:s integritetspolicy, klicka här