Metro International förhandlar

July 16, 1999

METRO INTERNATIONAL FÖRHANDLAR Med anledning av de senaste dagarnas starka kursutveckling i Modern Times Group MTG AB har frågor ställts till ledningen om andra eventuella underliggande kursdrivande faktorer förutom den gemensamma lanseringen av ett portalbolag tillsammans med NetCom AB. Efter nyheten om portalbolaget Everyday.com, ägt till 50 procent av de båda koncernerna, har MTGs kursutveckling i jämförelse med NetCom varit högre. Det enda skälet som MTG kan tänka sig är de pågående förhandlingarna inom Metro International. MTGs princip har varit att inte kommentera specifika förhandlingar som Metro International genomför. Ledningen har dock valt att nu, på grund av börsutvecklingen, bekräfta att förhandlingar är långt gångna gällande utomeuropeisk lansering av Metro. Ett besked, positivt eller negativt, kan komma under nästkommande veckor. I övrigt kommer ledningen inte att kommentera i vilken stad eller under vilka förutsättningar samtal förs. För ytterligare information, v g kontakta: Pelle Törnberg, koncernchef MTG, tel +46 8 562 000 50. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/07/16/19990715BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/07/16/19990715BIT00280/bit0002.pdf

bit0001.doc
Visa mer filer