Metro delas ut hos Pressbyrån

September 23, 1998

METRO DELAS UT HOS PRESSBYRÅN Tidningen Metro kommer att delas ut i Pressbyråns butiker i Göteborg från den 1 oktober. Pressbyrån och Metro har tecknat ett avtal, som innebär att Metro kommer att finnas på samtliga pressbyråer i Göteborg. Pressbyrån har butiker på kollektivtrafikens stora knutpunkter. Det innebär förbättrade möjligheter för kollektivresenärer att få sitt eget exemplar av Metro, men också att den som inte åker spårvagn eller buss får ökade chanser att läsa Metro. - Våra kunder efterfrågar Metro. Pressbyrån och Metro har ett gemensamt intresse av att förse kollektivtrafikresenärer med information och "skapa mervärden", säger Sven-Olof Pettersson, regionchef vid Pressbyrån i Göteborg. - Metro är dessutom ett utmärkt annonsmedia, som passar Pressbyrån. Metro har också på ett positivt sätt bidragit till att öka intresset för tidningsläsning, inte minst hos ungdomar. Det bör gagna vår försäljning av andra tidningar. Totalt har Pressbyråns 32 butiker i Göteborg över 220 000 kunder varje vecka. Innan distributionen på Pressbyrån påbörjas har Metro i Göteborg varje utgivningsdag en upplaga på 80 000 tidningar. Sedan starten i februari har 125 000 göteborgare troget läst Metro varje dag. - Samarbetet med Pressbyrån ger oss möjlighet att nå nya grupper av läsare. Vår introduktion i Västsverige har varit mycket framgångsrik och nu lägger vi in en ännu högre växel, säger Peter Ahlberg, platschef på Metro Göteborg. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/30/20031230BIT00310/wkr0002.pdf

wkr0001.doc