Inbjudan till presskonferens: Premiär för senastenytt.com

April 9, 2000

INBJUDAN TILL PRESSKONFERENS: PREMIÄR FÖR SENASTENYTT.COM I morgon måndag klockan 09.30 är det premiär för senastenytt.com som ska bli Sveriges snabbaste och mest innehållsrika nyhetssajt på Internet. Nyheterna ges bort gratis till tidningar och företag som vill ha de allra senaste nyheterna på sina hemsidor eller intranät. Ägare är FLT Media och Modern Times Group MTG AB. Med anledning av premiären hålls presskonferens på Gamla Stans Bryggeri, Tullhus 2 på Skeppsbrokajen i Stockholm, i morgon måndag den 10 april klockan 09.30. Nyheterna på senastenytt.com produceras av Nyhetsbyrån FLT där FLT Media, med Sveriges landsortstidningar bakom sig, är majoritetsägare och MTG är minoritetsägare. I senastenytt.com äger FLT Media 50 procent och MTG 50 procent. Senaste nytt presenteras i fem kategorier; inrikes, utrikes, ekonomi, sport och nöje. Nyheterna produceras av FLTs redaktion som förstärkts för att leverera nyheter dygnet runt, alla dagar på året. Det breda innehållet kompletteras med en vädertjänst och information från Stockholmsbörsen. Det senare materialet kommer från andra leverantörer. Mellan 15 och 20 sajter är med från start. Nyhetstjänsten ska finansieras med annonsintäkter. När en Internet-användare klickar på en nyhetsrubrik får han upp hela nyhetstexten hos senastenytt.com. För tidningar och företag med hemsidor innebär senastenytt.com att de själva inte längre behöver lägga in eller bearbeta nyheterna. Därmed ökar snabbheten. För ytterligare information, v g kontakta HC Ejemyr, vice VD MTG, tel 08- 562 000 50, Hans Ögren, VD FLT Media, tel 070-817 22 64 eller Christer Fälldin, VD senastenytt.com, tel 070-841 75 80. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/09/20000409BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/09/20000409BIT00010/bit0002.pdf

bit0001.doc
Visa mer filer