DreamHack och ESL i ny streamingaffär med kinesiska DouYu

August 3, 2020
STOCKHOLM, 30 juli 2020 — Modern Times Group MTG AB:s (publ.) (“MTG”) esport-portföljbolag ESL och DreamHack offentliggjorde i dag gemensamt ett nytt avtal med kinesiska DouYu som innebär att bolagens stora esportturneringar kommer livestreamas exklusivt på Mandarin.

Avtalet med DouYu - en av Kinas ledande strömningsplattformar som uppmätt över 158 miljoner aktiva användare på månadsbasis – löper på ett år. ESL Pro Tour för StarCraft II och WarCraft III kommer liveströmmas exklusivt på DouYu under 2020 och 2021 på standard-Mandarin och andra kinesiska språk och dialekter.

Som del av avtalet erhåller DouYu exklusiva rättigheterna för att sända Pro Tours för StarCraft II och Warcraft III live samt on-demand via digitala plattformar. Avtalet innebär ökad exponering för ESL och DreamHack:s kommersiella partners samt annonsörer på en stor och växande marknad för esport, samtidigt som det ökar synligheten för en de största turneringarna inom ESL Pro Tour framöver.

Besök ESL och DreamHacks respektive pressrum för mer detaljer och ytterligare information.

För mer information: Lars Torstensson, EVP Communications & Investor Relations Direkt: +46 (0)702-734 879, lars.torstensson (at) mtg.com Oliver Carrà, Public Relations Director Direkt: +46 (0)70 464 44 44, oliver.carra (at) mtg.com Nå oss: communications@mtg.com Högupplösta pressbilder för medier: Flickr Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn ***

Om MTG MTG (Modern Times Group MTG AB(publ.)) är ett strategiskt operationellt investeringsbolag inom esport- och spelunderhållning. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (’MTGA’ och ’MTGB’).

Pressmeddelande (PDF)