Avtal med BBC och ZDF ger TV6 nytt innehåll

February 23, 1998

AVTAL MED BBC OCH ZDF GER TV6 NYTT INNEHÅLL Från och med måndagen den 23 februari byter Power 106 i Stockholm och Power 105 i Göteborg skepnad och blir POWER Hit Radio. Förutom den nya logotypen får kanalerna en ny förpackning och ett något bredare format. Den tyngre hip hopen försvinner till förmån för mer poporienterad soul och dansmusik. - Självklart kommer den svarta musiken och kanalens själ finnas kvar men formatet blir något bredare. Ett rytmiskt storstadsformat är en bra beskrivning. POWER Hit Radio kommer även fortsättningsvis vara först med den nya musiken. säger Niklas Ehring, programchef på POWER Hit Radio. Kanalens nya profil kommer i ett första skede att marknadsföras genom en kampanj i Metro och Nöjesguiden både i Stockholm och Göteborg samt i Göteborgs Posten. Kampanjen är framtagen av POWER Hit Radios nya reklambyrå Gazoline. I kampanjen kommer kanalens profil föras fram med hjälp av kanalens nya sub brand; Mr POWER. "- Mr POWER förkroppsligar vad POWER Hit Radio står för. Han är en hård men rättvis superhjälte som ger storstadsborna vad de vill ha" säger Robert Bryhn, projektledare på Gazoline. Budskapet är "Mer musik, mindre snack och fler hits!". Andra förändringar är nyheter från TT och väder varje timme mellan klockan 06.00 och 09.00 på morgnarna. POWER Hit Radio kommer också satsa mer på livepass. Benjamin Nilsson kommer sända morgonpasset mellan klockan 06.00 och 09.00 och följs av Stene Svensson klockan 09.00 till 14.00. Gordon Eriksson som tidigare arbetat för NRJ kör eftermiddagarna mellan 14.00 och 18.00 medan Mankie Eriksson fortsätter sända kvällspasset mellan 18.00 och 24.00. Henrik Enroth dyker även upp som DJ fredag, lördag och söndag. -Satsningen på POWER Hit Radio görs för att växla ut den potential som finns i formatet och ge annonsmarknaden en ännu bättre kanal att nå ut till målgruppen 15-34 i Stockholm och Göteborg" säger Anders Nilsson, VD på MTG Radio som äger stationerna. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00330/wkr0002.pdf

wkr0001.doc