Ztv snabbast växande tv-kanalen i norge

October 14, 2002

ZTV SNABBAST VÄXANDE TV-KANALEN I NORGE MTG AB meddelar i dag att ZTV är den snabbast växande TV-kanalen i Norge enligt en oberoende mätning gjord av Gallup TV Meter i Norge. ZTV i Norge har sedan i januari, då kanalen introducerades, ökat penetrationen från 30.7 % till 42.7 %. 1.5 miljoner tittare kan nu dagligen följa ZTV. De senaste tre månaderna har ZTV ökat penerationen från 37.9 procent till 42.7 procent. Den ungdomsorienterade kanalen ZTV lanserades först i Sverige under 1991. Kanalen når idag 51 % av sveriges befolkning, varav 55 procent av tittarna är mellan 12 och 34 år. ZTV i Norge lanserades den första januari i år, med ett programutbud av musikvideos, filmer och underhållningsnyheter, riktade mot tittare i åldersgruppen 12 till 34 år. - ZTV i Norge upprepar redan kanalens framgångar i Sverige. ZTV är mycket välkänd bland unga tittare då vi varje dag sänder över tio timmar musikprogram med toplistor och kändisintervjuer, samt de senaste filmerna och dikussionsprogram. Genom detta erbjuder vi våra annonsörer en oslagbar räckvidd i denna mycket attraktiva målgrupp, säger Hans- Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio (lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/14/20021014BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/14/20021014BIT00550/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer