VIASAT LANSERAR TVÅ NYA SPORTKANALER

January 15, 2004
13.52 CET

VIASAT LANSERAR TVÅ NYA SPORTKANALER Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att Viasat Broadcasting lanserar två nya sportkanaler den 1 februari 2004 och ändrar namnet på den nuvarande Viasat Sport-kanalen. Viasat kommer framöver att sända tre renodlade sportkanaler - Viasat Sport 1, 2 och 3, vilka väsentligt kommer att öka tittarnas tillgång till Viasats omfattande sporträttigheter. Viasat har idag Skandinaviens största portfölj av sporträttigheter. Rättigheterna omfattar ishockey-VM, UEFA Champions League, NFL, World Cup i ishockey och handboll, tennis i form av Wimbledon och US Open, europeisk basket, Nascar, Allsvenskan, engelska ligacupen i fotboll, och golf i form av Ryder Cup, World Golf Championship, British och US Open samt de europeiska och amerikanska PGA-tourerna. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, säger i en kommentar: "Introduktionen av två nya sportkanaler etablerar Viasat som ledande inom sportsändningar i Skandinavien. Kanalerna ökar tillgängligheten av vårt sportinnehåll på Viasat-plattformen, och därmed Viasats utbud av lokal och internationell sport på absolut toppnivå". För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri-TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT20420/wkr0006.pdf

wkr0006.pdf