May 27, 2004

VIASAT FÖRVÄRVAR RÄTTIGHETERNA TILL MANCHESTER UNITEDS OCH CHELSEAS FOTBOLLSMATCHER Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att Viasat Broadcasting har förvärvat 'Club-TV' rättigheterna för de kommande tre åren för de världsledande fotbollslagen Manchester Uniteds och Chelsea FCs samtliga matcher. Viasat har förvärvat de exklusiva rättigheterna att sända Manchester Uniteds och Chelsea FCs 'Club-TV' i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Rättigheterna kommer att sändas på Viasats dedikerade sportkanal 'Viasat Sport 2' med start från juli. 'Club TV' erbjuder tittarna en unik bevakning, inklusive live matcher, höjdpunkter, nyheter, intervjuer, reservlagsmatcher, turneringar och vänskapsmatcher. Vissa matcher, inklusive de engelska ligamatcherna, Premier League, sänds med viss fördröjning. Rättigheterna kompletterar Viasats redan omfattande portfölj av internationella fotbollsrättigheter, inklusive UEFA Champions League, FA-Cupen, det engelska landslagets hemmamatcher och den årliga 'Community Shield' som spelas mellan vinnaren av FA-Cupen och vinnaren av Premier League. Viasats sporträttigheter inkluderar även den engelska division 1, den engelska ligacupen, svenska landslagets hemma och bortamatcher samt höjdpunkterna från Allsvenskan. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, säger i en kommentar: "Viasat är det naturliga valet för sportunderhållning. Vi har en portfölj av sporträttigheter som är utan jämförelse på marknaden och vi erbjuder våra tittare ledande sportevenemang från flera internationella mästerskap. 'Club-TV' erbjuder sportentusiaster en unik täckning av två av världens största och bästa fotbollsklubbar." För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Henrik Persson, Investor & Press Enquiries tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett internationellt medieföretag med verksamheter i mer än 30 länder. Den huvudsakliga verksamheten är fri- och betal-TV i Skandinavien, Baltikum, Ungern och ryssland. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri-TV-verksamheter i Ryssland och Ungern Viasats kanaler når dagligen 50 miljoner människor i 14 länder. Viasats satllitplatfform erbjuder flera digitala kanalpaket med över 50 egenproducerade och tredjepartskanaler. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa med 3 miljoner lyssnare dagligen, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/27/20040527BIT20150/wkr0006.pdf

wkr0006.pdf