Välkommen till MTG:s kapitalmarknadsseminarium 2017

October 26, 2017
MTG arrangerar ett halvdagsevent för kapitalmarknaden den 29 november 2017 vid Helio GT30 på Grev Turegatan 30 i Stockholm. Seminariet kommer att innehålla presentationer från MTG:s ledningsgrupp avseende bolagets övergripande strategi samt djupdykningar inom Nordic Entertainment och MTGx. Registreringen öppnar kl 12:30 och presentationerna hålls från kl 13:00 till 17:30 varefter MTG bjuder in till mingel.

Vänligen klicka här för att registrera dig till eventet (engelska), dock senast onsdag den 15 november.

Eventet kommer att sändas live på mtg.com och en länk till sändningen och presentationerna kommer att göras tillgänglig på mtg.com i förväg.

Se dagens agenda nedan:

12:30     Registrering
13:00 Koncernens strategi & finansiella ställningJørgen Madsen Lindemann (VD & koncernchef)Maria Redin (Finanschef)
13:50 Nordic EntertainmentAnders Jensen (EVP; Ordförande i MTG:s nordiska ledningsgrupp & VD för MTG Sverige)Jakob Mejlhede Andersen (EVP; Group Head of Programming & Content Development)
15:00 Paus
15:20 MTGxArnd Benninghoff (MTGx, Games & Esport)
15:40 Turtle EntertainmentRalf Reichert (Grundare & VD för Turtle Entertainment)
16:20  InnoGamesHendrik Klindworth (Grundare & VD för InnoGames)
17:00  Avslutande ordJørgen Madsen Lindemann (VD & koncernchef)
17:30 Informellt mingel
SCROLL FOR MORE

Mindre justeringar kan förekomma.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Kontakta oss: press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09) investors@mtg.com (eller Stefan Lycke, Head of Investor Relations; +46 73 699 27 14) Ladda ner högupplösta bilder: Flickr Följ oss: mtg.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram / YouTube

Inbjudan som PDF