TV3 OCH ZTV BÖRJAR SÄNDAS I MARKNÄTET

mars 11 2004

TV3 OCH ZTV BÖRJAR SÄNDAS I MARKNÄTET

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att sändningarna av TV3 och ZTV i det digitala marknätet i Sverige startar i morgon, fredagen den 12 mars 2004. Den svenska regeringen tilldelade kanalerna licenser för TV-sändningar i början av året. Som en följd av marksändningarna ökar TV3 och ZTV penetrationen med omkring 5 procentenheter, vilket motsvarar drygt 200,000 hushåll. TV3 kommer därmed att uppnå en penetration på cirka 67 %. Även MTGs kanal TV8 tilldelades en sändningslicens och kanalen börjar sändas i marknätet senast den 30 april. Sändningarna ökar mångfalden för tittarna och innebär samtidigt att fler hushåll kan ta del av de populära kanalernas attraktiva programutbud.

För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta:

Hans-Holger Albrecht, VD MTG
tel +46 (0) 8 562 000 50

Henrik Persson, Investor Relations
tel +44 (0) 20 7321 5010

Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri-TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV.

Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se
Följande filer finns att ladda ned: