TV-Shop lanserar WebShoppersClub

August 19, 1997

TV-SHOP LANSERAR WEBSHOPPERSCLUB Nu lanserar TV-Shop WebShoppersClub, en klubb för alla som vill handla billigare och smartare via Internet. Redan under första veckan har klubben fått 1000 medlemmar helt utan annonsering. Sedan början av sommaren har TV-Shop en butik på en Internetsidan som redan har vunnit internationella utmärkelser inom electronic retailing. Den nya Internetbutiken finns i 15 länder i Europa och kommer kontinuerligt att utökas med flera länder och butiker. Med WebShoppersClub vill TV-Shop ge kunden en ännu högre nivå på produktinformation och service. Vem som helst kan gratis bli medlem genom att gå in på klubbens Internet- sida, www.webshoppersclub.com, och där fylla i ett formulär. Förmånerna för klubbens medlemmar är bland annat unika erbjudanden med upp till 60% rabatt. Dessutom är allt de handlar via nätet frakt- och portofritt. Kunderna får också reda på priset i det egna landets valuta, vilket innebär att de inte behöver vara rädda för eventuella tull- och momstillägg. Medlemmarna får tillgång till ett femtiotal så kallade VDO-filmer. VDO gör det möjligt för vem som helst med Internet-abonnemang, ett modem och en "plug-in", som hämtas på nätet utan kostnad, att i egen takt provlyssna på CD-skivor och se produkter användas och demonstreras. Internet adressen till TV-Shop Europe är http://www.tv-shop.com/ För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00900/wkr0002.pdf

wkr0001.doc