Telefonkonferens resultat för perioden januari - september 2002

October 16, 2002

TELEFONKONFERENS RESULTAT FÖR PERIODEN JANUARI - SEPTEMBER 2002 Onsdag 23 oktober 2002 11.00 (EST - New York) 16.00 (BST - London) 17.00 (CET - Stockholm) RESULTATET PRESENTERAS AV: Hans-Holger Albrecht - VD och koncernchef Anders Nilsson - Chief Operating Officer Mia Brunell - Chief Financial Officer Resultatet kommer att offentliggöras onsdagen den 23 oktober kl. 15.00 CET, och kommer att finnas tillgängligt på www.mtg.se. På företagets hemsida kommer även en power point-presentation innehållande resultatet nedbrutet per verksamhetsområden att finnas tillgängligt. För att delta i telefonkonferensen, eller för att lyssna på en inspelning av konferensen, vänligen skicka ett email till info@mtg.se. Modern Times Group MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, 103 13 Stockholm Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registreringsnr. 556309-9158 www.mtg.se Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio ( lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/16/20021016BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/16/20021016BIT00470/wkr0002.pdf

wkr0001.doc