Succé för tidningen Metros militärcykel

June 12, 1997

SUCCÉ FÖR TIDNINGEN METROS MILITÄRCYKEL Tidningen Metros cykel har blivit en succé. På bara några veckor har över 500 av de specialdesignade militärcyklarna beställts av intresserade läsare. Cykeln har tagits fram i samarbete med Kronans Cykel, och är lackerad i Metro-grönt. Dessutom står det Metro på ramen och på registreringsskylten bak på cykeln. Tanken är, att cykeln skall vara robust och enkel och av hög kvalitet, men ändå säljas till ett lågt pris. - För varje såld cykel går sju kronor till WWF och Ekoparken, berättar Carin Urell, marknadschef på Metro. Vi tycker att det är väldigt viktigt att bevara världens första och troligen enda nationalstadspark. I september är tidningen Metro medarrangör i cykelloppet "Stockholm Recycling" som går av stapeln för andra året i rad. Startavgifterna i loppet går oavkortat till Ekoparkens bevarande. Tidningen Metro är ett bolag inom Modern Times Group, MTG. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00460/wkr0002.pdf

wkr0001.doc