Succé för slottsgala på Ulriksdal

June 16, 1997

SUCCÉ FÖR SLOTTSGALA PÅ ULRIKSDAL Det blev stor succé för den slottsgala som arrangerades av IMG och Nordic Artist på Kungl. Ulriksdals slott onsdag till lördag förra veckan. Alla konserterna var slutsålda och sammanlagt över 20.000 personer samlades i slottsparken under de fyra dagarna. Det artistiska programmet var av högsta kvalitet. Förutom stjärnor som Barbara Hendricks, Montserrat Caballé och Tommy Körberg bjöd galan på orkestrar, körer och andra musiker i ett program som uppskattades av både publik och media. Galan var en upplevelse för alla sinnen. Ulriksdalsparken öppnade en och en halv timme före respektive konsert. I det vackra sommarvädret kunde publiken äta medhavd picknick eller inhandla mat och dryck på plats. Under tiden underhölls de av gycklare, svärdslukare och skådespelare som iklädda tidsenliga dräkter berättade om slottets historia. Själva konserterna pågick sedan i ett par timmar med paus mitt i. - Vi är naturligtvis glada att kombinationen av artister, program och den fantastiska miljön runt omkring gav så stort gensvar hos publiken, säger Johan Englund på Nordic Artist, som ansvarat för slottsgalans marknadsföring, biljettförsäljning och programplanering. Nordic Artist är ett bolag inom MTG. - Det är första gången ett evenemang av detta slag arrangeras i Sverige, säger Lars Sternmarker, VD för IMG Sverige. Förebilden är den berömda festivalen som arrangeras av IMG på Hampton Court utanför London. Tillsammans med IMG Artists och Nordic Artist pågår redan diskussioner med flera internationella världsstjärnor inför slottsgalan 1998. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00520/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer