Skyprofil till MTG - David Chance till Modern Times Groups styrelse

March 11, 1998

SKYPROFIL TILL MTG - DAVID CHANCE TILL MODERN TIMES GROUPS STYRELSE David Chance är nominerad till en plats i MTGs styrelse. Chance har en bakgrund som vice VD för det framgångsrika engelska medieföretaget Sky Television, BSkyB. Som ansvarig för BSkyBs övergripande strategier och affärsverksamhet gjorde han företaget till ett av de mest framgångsrika och lönsamma TV-företagen i världen. David Chance är en av TV-världens mest kunniga och respekterade personligheter. Under hans period på BSkyB genomförde företaget en enastående resultatförbättring; från en förlust på drygt 700 miljoner SEK 1992 till en vinst på drygt fyra miljarder SEK 1997. - Att en erfaren och välrenommerad TV-personlighet som David Chance väljer MTG understryker den allt viktigare roll som MTG fått på den internationella mediamarknaden, säger Pelle Törnberg, VD, MTG. David Chance har verkat inom BSkyB sedan 1989, då han värvades från Européenne des Satellites (SES) som äger och hanterar Astra-satelliten. Dessförinnan arbetade han i sju år inom den amerikanska TV-industrin på företagen Scientific Atlanta och Grass Valley Group. - Jag ser fram emot att arbeta med MTG - det finns en stor potential i gruppen, säger David Chance. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00440/wkr0002.pdf

wkr0001.doc