Rix FM stärker greppet om radiolyssnarna

August 10, 2001

RIX FM STÄRKER GREPPET OM RADIOLYSSNARNA RIX FM besfäster sin ställning som Sveriges största kommersiella radionätverk och ökar sitt lyssnande, samtidigt som främste konkurrenten NRJs lyssnarsiffror går tillbaka. Det framgår av de räckviddssiffror som idag presenteras av RUAB, Radioundersökningar AB. I den senaste lyssnarmätningen ökar RIX FM sitt lyssnande med 7% i riket, från 674 000 till 722 000 lyssnare/dygn, måndag till söndag. Detta samtidigt som landets näst största radionätverk NRJ, går tillbaka från 622 000 till 618 000 lyssnare. RIX FMs morgonprogram, RIX MorronZoo med Roger, Titti och Gert Fylking, fortsätter att locka fler lyssnare och är landets i särklass populäraste morgonprogram bland de kommersiella kanalerna. "Vi fortsätter att ta en allt större del av annonsmarknaden på grund av vår ökade lyssnarandel. Detta beror på vår position på marknaden, på vårt kreativa inehåll och på vår innovativa försäljning. Jag är speciellt nöjd att RIX MorronZoo fortsätter att vara så populärt hos lyssnarna," säger Christer Modig, programchef RIX FM. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, IR-ansvarig +44 (0) 207 321 50 10 Bert Willborg, pressansvarig +46 (0)70 727 70 22 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/10/20010810BIT00470/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/10/20010810BIT00470/bit0001.pdf

bit0001.doc