Restriktioner för publik vid ESL-event i Polen på grund av covid-19/coronavirus

February 28, 2020
STOCKHOLM, 28 februari 2020 — Modern Times Group MTG AB:s (MTG) portföljbolag ESL har fått restriktioner att ha publik på plats vid bolagets esport-event i Katowice i Polen. Polska myndigheter offentliggjorde beslutet torsdagen den 27 februari.

ESL anordnar det årliga esport-eventet IEM Katowice mellan den 28 februari och den 1 mars. Den 27 februari beslutade den polska Folkhälsomyndigheten att återkalla det tidigare utfärdade tillståndet att ha publik på plats. Detta som en försiktighetsåtgärd på grund av covid-19, även känt som coronavirus. Turneringen i Katowice kommer att genomföras och sändas som planerat över både digitala och linjära kanaler med global täckning, men utan publik i Spodek-Arenan och i anläggningen IEM Expo.

MTG och ESL har full respekt för beslutet från den polska Folkhälsomyndigheten, då myndigheter i många länder just nu vidtar försiktighetsåtgärder i syfte att säkra folkhälsan. Samtidigt beklagar MTG och ESL konsekvenserna för fans, lag och media som planerat att komma till eventet. Biljetter kommer återbetalas på begäran.

Beslutet från den polska Folkhälsomyndigheten påverkar bara publiknärvaron i esport-eventet i Katowice. Esport-event i andra länder kommer, givet den information som finns i dag, att anordnas som planerat.

För mer information: Lars Torstensson, EVP Communications & Investor Relations Direkt: +46 (0)702-734 879, lars.torstensson (at) mtg.com Oliver Carrà, Public Relations Director Direkt: +46 708 666 433, oliver.carra (at) mtg.com

Nå oss: communications@mtg.com Högupplösta pressbilder för medier: Flickr Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är ett strategiskt operationellt investeringsbolag inom esport- och spelunderhållning. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

MTG ESL Katowice