Presskonferens 16.30 i dag - Susanna Popova ny chefredaktör för Moderna Tider

August 13, 1999

PRESSKONFERENS 16.30 I DAG - SUSANNA POPOVA NY CHEFREDAKTÖR FÖR MODERNA TIDER Modern Times Group MTG AB inbjuder till presskonferens klockan 16.30 i dag på Gamla Stans Bryggeri i Tullhus 2 på Skeppsbrokajen. Styrelsen för Moderna Tider har under fredagen utsett Susanna Popova som ny chefredaktör på Moderna Tider. Hon medverkar på presskonferensen. -Jag ser det som en chans att vara med och medverka till att bredda debatten i Sverige, säger Susanna Popova som förklaring till varför hon tackat ja till jobbet att efterträda Göran Rosenberg. Hon har de senaste tre åren arbetat på Svenska Dagbladets ledarsida. Hon är också uppmärksammad samhällsdebattör. Tidigare medverkade hon i Dagens Nyheter och som politisk skribent i Kristdemokraten. Hon är psykolog i grunden, men började som frilansande journalist 1983. Hon var medförfattare till den uppmärksammade rapporten "Kosten att skapa problem: JämOs kamp mot sexuella trakasserier" och i antologin "Borgerlighetens val". Göran Rosenberg har lett Moderna Tider sedan starten 1990. Efter nästan ett decennium som chefredaktör kommer han nu att arbeta med nya publicistiska uppdrag, bland annat inom Moderna Times Group. Styrelsen för Moderna Tider tillkännagav också i dag att tidningen flyttas från Industriförvaltnings AB Kinnevik till affärsområdet Publishing inom Modern Times Group AB. För ytterligare information kontakta Christina Bellander, VD Moderna Tider, på telefon 070-776 12 50 eller Susanna Popova, på telefon 070-768 56 22. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/13/19990813BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/13/19990813BIT00280/bit0002.pdf

bit0001.doc
Visa mer filer