Preliminära datum för delårsrapporter

January 16, 2002
15.30 CET

PRELIMINÄRA DATUM FÖR DELÅRSRAPPORTER Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag följande datum för delårsrapporter samt bolagsstämma under 2002: Kvartal 4 och helåret 2001 19 februari 2002 Kvartal 1, delårsrapport 24 april 2002 Bolagsstämma 16 maj 2002 (Stockholm) Kvartal 2, delårsrapport 5 augusti 2002 Kvartal 3, delårsrapport 23 oktober 2002 För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Patrik Linzenbold, Investor Relations tel +46 (0) 8 562 000 53 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/16/20020116BIT00650/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/16/20020116BIT00650/bit0002.pdf

bit0002.doc
Visa mer filer