Portalen everyday.com i elva länder - lanserad i Tyskland, Schweiz och Luxemburg

June 13, 2000

PORTALEN EVERYDAY.COM I ELVA LÄNDER - LANSERAD I TYSKLAND, SCHWEIZ OCH LUXEMBURG Lanseringen av internetportalen Everyday.com i Tyskland, Schweiz och Luxemburg tillkännagavs idag av Société Européenne de Communication (SEC), ledande alternativ leverantör av teletjänster i Europa. Everyday.com tillhandahåller abonnemangsfri internet och ytterligare tjänster som gratis e-post, SMS, nyheter och annat innehåll samt elektronisk handel, så kallad e-commerce. Everyday.com ägs gemensamt av NetCom AB och Modern Times Group MTG AB och avser att etablera, driva och kontinuerligt utveckla en bred kommersiell internetportal. Genom ett franchiseavtal möjliggörs för SEC att använda Everyday.coms varumärke och bakomliggande teknologi för att erbjuda abonnemangsfri internet för Tele2- och tredjeparts-abonnenter. SEC erbjuder tjänsten genom att hyra infrastruktur från existerande lokala internetoperatörer och undviker därför ytterligare fasta kostnader på alla platser utom Luxemburg där SEC är internetoperatör. -Sedan vi tecknade franchiseavtalet med Everyday i september 1999 har vi accelererat lanseringen av Everyday.com-portalen, internettjänster och innehåll över Europa. Vi har nu genomfört introduktionen i de länder där Tele2 existerar och Everyday.coms tjänster är också tillgängliga i Sverige, Norge, Danmark och Estland, säger Anders Björkman, VD och koncernchef, SEC. -Everyday.com fokuserar just nu på att utveckla utbudet av tjänster för att stärka vår relation med våra Tele2-kunder. I Schweiz erbjuder vi ett paket med tjänster inom telekommunikation bestående av fast telefoni, Tele2Mobil och nu Everyday.com. Vi avser att höja utbudet på andra platser också där det är möjligt till samma nivå. Everyday.com finns sedan tidigare i följande SEC-länder: Holland, Frankrike, Österrike, Italien. För ytterligare information vg kontakta, Anders Björkman, VD och koncernchef, SEC, tel +352 27 750 101, Pelle Törnberg, VD och koncernchef, MTG, tel 08-562 000 50 eller Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef, NetCom, tel 08-562 640 00 Modern Times Group MTG AB är noterat på OM Stockholmbörsens O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY. NetCom AB är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (NCOM) samt på Nasdaq (NECS). SEC är noterat på OM Stockholmbörsens O-lista, under symbolen SEC, samt på Nasdaq, på Luxembourg Stock Exchange och på Frankfurt Stock Exchange . ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/13/20000613BIT00910/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/13/20000613BIT00910/bit0002.pdf

bit0001.doc