På nya poster inom MTG

October 1, 1997

PÅ NYA POSTER INOM MTG Ny VD på TV3 Sverige HC Ejemyr har utsetts till ny VD för TV3 Sverige. Ejemyr, som kvarstår som vVD i MTG, tillträder posten den 1 oktober. Casten Almqvist slutar på egen begäran. Ny affärsområdeschef för MTG Media Services Johan Sundberg har utsetts till ny affärsområdeschef för MTG Media Services. Sundberg har tidigare varit VD för Strix Holding och dessförinnan ansvarig för Business Affairs för TV-produktionsbolaget UFA i Berlin. Ny chef för MTG Teknik Per Norman har utsetts till ny chef för MTG Teknik som ansvarar för koncernens distribution och satellitverksamhet. Norman som är civilingenjör/civilekonom kommer tidigare från ARRIGO Consultants AB. Björn Pehrsson-Lindell som tidigare ansvarade för MTG Satellite Services slutar vid årsskiftet. Ny vVD och ekonomichef för TV3 Broadcasting Erik Lindberg är ny vVD och ekonomichef för TV3:s moderbolag i London. Erik Lindberg kommer från Apple där han tjänstgjorde som Operations Manager i Norden och Norra Europa. Ny vVD för TV Shop Europe Staffan Samuelson har utsetts till ny vVD för TV Shop Europe i Malmö. Samuelson tjänstgjorde dessförinnan som koncerncontroller på MTG. Ny Business Controller affärsområde Media Services Henrik Sundewall har utsetts till ny Business Controller Media Services. Sundewall kommer tidigare från ICL Sorbus som ingår i Fujitsu-koncernen. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG Affärskommunikationsansvarig tel +46 (0) 8 562 000 50 tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länder), Radio (sju nätverk i fem länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal, Internet-portal, mobilportal och text-TV), Publishing (Affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). MODERN TIMES GROUP MTG AB Skeppsbron 18, Box 2094, SE-103 13 Stockholm, Sweden Tel. +46 8 562 000 50 Fax. +46 8 20 50 74 (Publ) Registration No. 556309-9158 www.mtg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT00260/wkr0002.pdf

wkr0001.doc