Nya justeringar av evenemangskalendern för ESLs Masterturneringar i esport

March 25, 2020
STOCKHOLM, 25 Mars 2020 kl. 16.15 CET — Modern Times Group MTG ABs (MTG) portföljbolag ESL har i dag offentliggjort en reviderad evenemangskalender för Masterturneringar inom esport – nu också med påverkan på ESL One Los Angeles Dota 2 Major samt ESL One Birmingham Dota 2 Masters. Justeringarna är en följd av de försiktighetsåtgärder och begränsningar som införts av myndigheter och regeringar i många länder, med målet att begränsa spridningen av Coronaviruset samt sjukdomen Covid-19.

ESL har beslutat att justera ytterligare två av de schemalagda Masterturneringarna för att säkerställa fortsatt verksamhet och för att kunna erbjuda esportunderhållning på ett ansvarsfullt sätt med hänsyn till de begränsningar och åtgärder som gäller för varje enskilt land.

Filen som bifogas detta pressmeddelande visar ESL och DreamHacks evenemangskalender per den 25 mars 2020, och kan komma att justeras ytterligare. Information om vidare justeringar av ESL:s och DreamHacks masterturneringar kommer att göras löpande, om och när det behövs. Detta som en följd av den osäkerhet som just nu råder och för att fatta välgrundade beslut i varje situation.

För mer information: Lars Torstensson, EVP Communications & Investor Relations Direct: +46 (0) 702-734 879, lars.torstensson (at) mtg.com Oliver Carrà, Public Relations Director Direct: +46 (0) 70-464 44 44 oliver.carra (at) mtg.com Nå oss: communications@mtg.com Högupplösta pressbilder för medier: Flickr Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

****

Om MTG MTG (Modern Times Group MTG AB(publ.)) är ett strategiskt operationellt investeringsbolag inom esport- och spelunderhållning. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (’MTGA’ och ’MTGB’).