MTGs rapport för andra kvartalet och inbjudan till telefonkonferens den 17 juli

July 3, 2014
Den internationella underhållningskoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (”MTG” eller ”Koncernen”), offentliggör resultatet för det andra kvartalet och första halvåret 2014, torsdagen den 17 juli kl. 13.00 CET. En telefonkonferens hålls samma dag kl. 15.00 CET ledd av Jørgen Madsen Lindemann, VD och koncernchef, samt Mathias Hermansson, finanschef.

Telefonkonferensen, som kommer att hållas på engelska, inleds med en kort presentation av rapporten, följd av en frågestund. Använd följande nummer för att delta:

Sverige: +46(0)8 5065 3938Storbritannien: +44(0)20 3427 1900USA: +1212 444 0896Kod till telekonferensen: 5757201

Vänligen ring in 5-10 minuter före utsatt starttid för att underlätta att konferensen startar i tid.

Det går även att lyssna på telefonkonferensen via MTGs hemsida www.mtg.se. En presentation kommer att finnas tillgänglig på samma adress.

För ytterligare information, besök www.mtg.se eller kontakta:

Investerare och analytikerTel:                              +46 (0) 73699 27 14E-post:                         investor.relations@mtg.se

MediaTel:                              +46 (0) 73699 27 09E-post:                         press@mtg.se

Modern Times Group (MTG) är en internationell underhållningskoncern vars verksamheter sträcker sig över fyra kontinenter och omfattar fri-TV, betal-TV och produktionsbolag. MTGs Viasat Broadcasting driver fri-TV- och betal-TV-kanaler som görs tillgängliga på Viasats egna satellit-TV-plattformar och på tredjeparts nätverk, och distribuerar också TV-innehåll över internet. MTG är även den största aktieägaren i CTC Media, som är Rysslands ledande oberoende TV-bolag.

Modern Times Group är ett tillväxtföretag och redovisade en försäljning på 14,1 miljarder kronor under 2013. MTGs A och B-aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms Large Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.