MTGs betal-TV-tjänst Viaplay nu tillgänglig på Samsungs Smart TV-apparater

augusti 31 2011

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), tillkännagav idag att den har inlett ett strategiskt samarbete med Samsung Electronics Nordic. Samarbetet innebär att MTG’s Viaplay-tjänst nu är tillgänglig på alla 2011 Samsung Smart TV- och 2010 Internet@TV- apparater i hela Norden. Tittare behöver bara abonnera på Viaplay för att få tillgång till tjänsten.

Viaplays nordiska on-demand-baserade och skärmoberoende tjänst gör Viasat’s betal-TV-innehåll tillgängligt i de nordiska länderna på vilken internetuppkopplad utrustning som helst. Detta inkluderar persondatorer, smarta mobiler, pekplattor och TV-apparater med internetuppkoppling. Tjänsten omfattar ett unikt premium-erbjudande av direktsända sportevenemang, tusentals storfilmer, populära TV serier och catch-up-tjänster.

Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, kommenterade: ”Genom detta samarbete med ett av de ledande företagen inom digital media och digitala lösningar, kommer vår unika betal-TV-tjänst och dess innehåll att bli ännu mer lättillgängligt och enkelt. Vi har lovat att erbjuda underhållning på dina villkor genom att göra Viaplay tillgängligt när som helst och på vilken utrustning som helst. Med detta avtal tar vi ett viktigt steg mot att förverkliga detta mål”.

Robert Widerström, Nordisk Marknadschef för konsumentprodukter på Samsung, kommenterade: ”Samarbetet med Viasat Broadcasting betyder att vi nu kan erbjuda en större variation av underhållning via våra Smart TV-apparater. Med Viaplays App kan våra kunder titta på vad de vill, när de vill, och vi är glada över att kunna erbjuda denna möjlighet tillsammans med Viasat”.