MTG välkomnar Nils Mösko som ny finanschef

June 12, 2023
Modern Times Group MTG AB (publ) (“MTG”) har nöjet att meddela att vi har utsett Nils Mösko till koncernens nya finanschef. Nils börjar efter sommaren och kommer att ingå i MTG:s koncernledning och dra nytta av sin omfattande erfarenhet för att stödja MTG:s operativa resultat, framtida expansion genom värdeskapande M&A samt säkerställa koncernens fortsatta finansiella styrka. Han tar över efter Lasse Pilgaard som har beslutat att lämna MTG för att satsa på en karriär närmare sin familj i Danmark.

Nils har lång erfarenhet av strategi och finansiell ledning och har senast arbetat som Chief Strategy Officer och Business Development Member i ledningsgruppen för elbilsbolaget Polestar. Innan dess var han Global Deputy CFO på Polestar sedan 2018. Han har också haft ett antal ledande roller inom Volvo Car Group, till exempel som nu senast Vice President of Investor Relations.

MTG:s Koncernchef och VD Maria Redin kommenterade: “Jag är glad över att välkomna Nils till teamet och ser fram emot att arbeta tillsammans med honom. Hans omfattande erfarenhet av finansiell rapportering, controlling och affärsutveckling, i kombination med hans djupa strategiska expertis, kommer att vara avgörande för att stödja MTG på vår fortsatta resa när vi bygger vår globala Gaming Village och genomför vår strategi.”

"Jag vill tacka Lasse Pilgaard för hans passion, skicklighet och insikter under det senaste året. Lasse kom till MTG vid en kritisk tidpunkt i vår transformation till den renodlade spelkoncern vi är idag. Under sin tid på MTG har han varit en av nyckelspelarna i utvecklingen av vår pure-play-strategi. Han har även varit en drivande kraft för att öka kvaliteten och transparensen i vår finansiella rapportering. Jag önskar honom lycka till i hans fortsatta karriär."

MTG:s nya finanschef, Nils Mösko, tillägger:

"MTG har en rik spelportfölj med fantastiska IPs, en stark balansräkning och en tydligt definierad vision och strategi. Jag ser att vi har stora möjligheter att driva MTG:s vidare utveckling genom en kombination av finansiell disciplin, en synergifokuserad approach och framtida M&A. Detta kommer att säkerställa att MTG fortsätter att generera värde för våra aktieägare och stärka koncernens position som branschledare. Jag ser verkligen fram mot att komma igång och att vara med på denna resa.”

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR Direkt: +46 73 661 8488, anton.gourman@mtg.com

Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och mid-core-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.