MTG utnämner ny Executive Vice President of Programming & Content Development

mars 4 2015

Jakob Mejlhede Andersen har blivit utsedd till Executive Vice President of MTG Programming & Content Development och ingår nu i MTGs ledningsgrupp. Jakob kommer att ansvara för innehållsförvärv, programmering och utveckling för MTGs nordiska digitala och linjära betal-TV-verksamhet och för koncernens digitala fri-TV-verksamhet. I hans roll ingår även upphandling av format och samproduktioner.

Jakob Mejlhede Andersen började på MTG 2005 och har varit Senior Vice President of Acquistions & Programming de senaste sex åren. Han blev också Chief Content Officer för koncernens digitala accelerator, MTGx, för ett år sedan.

“MTG har en unik position i branschen eftersom vi är verksamma över nästan alla plattformar – såväl digitala som linjära – och över flera marknader. Min roll är att optimera hur vi utvecklar och utnyttjar vår högklassiga innehållsportfölj så smart som möjligt, så att konsumenter kan njuta av de bästa upplevelserna och kommer närmare den underhållning som de älskar. Vi utvecklas ständigt och vi har ett tydligt mål att bli den ledande digitala underhållaren på alla våra marknader. Min prioritering är tydlig: att publiken fortsätter vara i centrum för varje beslut vi tar.”

Jakob Mejlhede Andersen, MTG Executive Vice President of
Programming & Content Development

“På MTG är innehåll A och O och Jakob har länge varit vår innehållskung. Videotittandet blir mer och mer digitalt, icke-schemalagt och mobilt så relevans är viktigare än någonsin. Det handlar om att säkra det bästa innehållet som finns och leverera det till våra kunder på många olika sätt. Jakob har nu ett brett uppdrag att arbeta med våra erfarna team för att leverera ledande digital underhållning över alla våra marknader.”

Jørgen Madsen Lindemann, MTG:s VD och koncernchef