MTG: TV3 OCH TVNORGE GÖRS TILLGÄNGLIGA PÅ BÅDE VIASATS OCH CANAL DIGITALS PLATTFORM

February 29, 2008
Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), tillkännagav idag att Viasat Broadcasting har tecknat ett avtal med Canal Digital i Norge om att inkludera kanalen TVNorge på Viasats satellit-TV-plattform och göra TV3 tillgängligt på Canal Digitals satellit-TV-plattform. Kanalerna kommer att inkluderas i Viasats och Canal Digitals betal-TV-erbjudanden från 3 mars 2008.

Viasat inkluderar TVNorge i sitt underhållningspaket, vilket är tillgängligt som en del av satellit-TV-erbjudandet i Norge. TV3 görs tillgängligt som en del av Canal Digitals Norgepaket. Den 6 februari inkluderades Viasats andra norska kanal Viasat4 i Canal Digitals satellit-TV-erbjudande och den SBS-ProSiebenSat.1-ägda kanalen FEM adderades till Viasats sattelit-TV-plattform. Den 5 februari tillkännagav MTG att man hade tecknat ett avtal med Canal Digital om att utbyta TV3 och Kanal 5 i Sverige på satellit-TV och IPTV-plattformarna. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef i MTG, kommenterade: “Dagens offentliggörande är en viktig händelse inte bara i Norges utan även i Skandinaviens TV-historia. I oktober förra året tog vi de första stora stegen mot det slutgiltiga upphörandet av exklusiv distribution av de stora kommersiella TV-kanalerna i Skandinavien. Gårdagens avtal med TV 2 och dagens avtal med Canal Digital i Norge är slutet på denna färd.” ”Vi har nu ett komplett basutbud i vårt norska satellit-TV-erbjudande och har säkerställt att våra kanaler TV3 och Viasat4 i Norge distribueras så brett och till så många tittare som möjligt.” *** För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post investor.relations@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, Investerar- och analytikerfrågor tel +44 (0) 20 7321 5010 Bert Willborg, Pressfrågor tel +44 (0) 791 2280 850

wkr0003.pdf