MTG: TV2 NORGE-KANALER INKLUDERAS I VIASATS BETAL-TV-ERBJUDANDE

February 28, 2008
Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), tillkännagav idag att Viasat Broadcasting har tecknat ett avtal med TV2 Norge om att inkludera TV 2, TV 2 Nyhetskanalen och TV 2 Filmkanalen i Viasats satellit-TV-plattform i Norge. TV 2 görs tillgängligt för Viasats samtliga abonnenter från 3 mars 2008. TV 2 Nyhetskanalen och TV2 Filmkanalen inkluderas senast 1 april 2008.

TV 2 är den ledande kommersiella TV-kanalen i Norge. TV 2 kommer att inkluderas i baspaketet i Viasats satellit-TV-erbjudande, vilket är tillgängligt för Viasats samtliga abonnenter. TV 2 Nyhetskanalen inkluderas i baspaketet och TV 2 Filmkanalen inkluderas i Viasats filmpaket. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef i MTG kommenterade: ”Inkluderingen av TV 2s kanaler i Viasats erbjudande i Norge är en viktig del i utvecklingen av vår betal-TV-plattform. Detta steg ger våra abonnenter möjligheten att se fotbolls-EM och ger dem tillgång till en bred uppsättning populära underhållningsprogram. Den norska TV-marknaden befinner sig för närvarande i en kritisk fas i sin utveckling, och den första nedsläckningen av det analoga nätverket påbörjas från 5 mars.” ”Detta avtal är mycket viktigt för den fortsatta utvecklingen av vår norska plattform och väntas öka både nyförsäljningen och minska avhopp från plattformen framöver. Vi har arbetat för denna utgång under flera år och detta är ett viktigt steg mot att göra alla stora TV-kanaler i Norge tillgängliga på alla plattformar och till alla abonnenter.” *** För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post investor.relations@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, Investerar- och analytikerfrågor tel +44 (0) 20 7321 5010 Bert Willborg, Pressfrågor tel +44 (0) 791 2280 850

wkr0003.pdf