MTG SLUTFÖR FÖRVÄRV AV 100% AV SLOVENSK TV-KANAL

augusti 30 2006

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att bolaget har erhållit det nödvändiga godkännandet från det slovenska kulturdepartementet angående förvärvet av 100% av aktiekapitalet i Prva d.o.o. i Slovenien. Prva d.o.o. äger 100% av PRVA TV, den tredje största privata fri-TV-kanalen i Slovenien. MTG har nu slutfört transaktionen och påtagit sig att styra stationens verksamhet. MTG kommer att konsolidera PRVAs resultat i räkenskaperna för affärsområdet Viasat Broadcasting från och med idag.

För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-posta till investor.relations@mtg.se, eller kontakta:

Hans-Holger Albrecht, VD MTG
tel +46 (0) 8 562 000 50

Matthew Hooper, Investor & Press Enquiries
tel +44 (0) 20 7321 5010

MTG AB är ett ledande internationellt mediebolag med verksamheter i över 30 länder runt om i världen. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum, den största ägaren i Rysslands största oberoende TV-nätverk och den största kommersiella radiooperatören i Norden. Viasat Broadcastings satellit-TV-plattform erbjuder digitala flerkanalspaket med sammanlagt 50 egenproducerade och tredjeparts kanaler. Viasats TV-kanaler når nu över 80 miljoner människor varje dag i 21 länder i Europa.

Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB.