MTG SÄLJER TV4-AKTIER

januari 7 2005

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB tillkännagav idag att företaget har ingått ett avtal med Proventus Industrier AB om att sälja hela sitt innehav om 3.020.013 aktier i TV4 AB, motsvarande 15,1% av rösterna och kapitalet. Efter transaktionen har MTG inga aktier i TV4 AB. Avtalet är ingått till 170 kronor per aktie, vilket innebär en premium i förhållande till aktiens slutkurs på Stockholmsbörsen den 5 januari 2005. Det bokförda värdet i MTG för TV4-aktierna uppgår till 124,5 miljoner kronor.

För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta:

Hans-Holger Albrecht, VD MTG
tel +46 (0) 8 562 000 50

Matthew Hooper, Investor & Press Enquiries
tel +44 (0) 20 7321 5010

MTG AB är ett ledande internationellt mediebolag med verksamheter i över 30 länder runt om i världen. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum, den största ägaren i Rysslands fjärde största TV-nätverk och den största kommersiella radiooperatören i Norden. Viasat Broadcastings satellit-TV-plattform erbjuder digitala flerkanalspaket med fler än 50 egenproducerade och tredjeparts TV-kanaler till tittare i 15 länder i Europa och Viasat når över 50 miljoner tittare varje dag.

Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB.