MTG SÄLJER FINANCIAL HEARINGS TILL BÖRSVECKAN

April 7, 2004

MTG SÄLJER FINANCIAL HEARINGS TILL BÖRSVECKAN Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB tillkännagav idag att man sålt Financial Hearings till aktietidningen Börsveckans ägare. Affären är ett led i MTGs ökade fokusering på bolagets TV- och radioverksamheter samtidigt som Financial Hearings bättre utvecklas med en partner inom finansiell media. Affären får ingen betydande resultateffekt för MTG. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB är ett internationellt medieföretag med verksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri-TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/07/20040407BIT20780/wkr0006.pdf

wkr0006.pdf