MTG SÄKRAR SIG MOT VALUTAKURSFÖRÄNDRINGAR

november 12 2004

MTG SÄKRAR SIG MOT VALUTAKURSFÖRÄNDRINGAR

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB tillkännagav idag att bolaget kommer att säkra sig mot valutakursförändringar av den amerikanska dollarn och den schweiziska francen på rullande tolvmånadersbasis för kontrakterade utflöden. De poster som säkras mot valutakursförändringar är relaterade till programinnehåll som förvärvats i utländsk valuta. Detta kommer att reducera de kortsiktiga resultateffekterna av valutakursförändringar i ovannämnda valutor.

För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta:

Hans-Holger Albrecht, VD MTG
tel +46 (0) 8 562 000 50

Matthew Hooper, Investor & Press Enquiries
tel +44 (0) 20 7321 5010

MTG AB är ett ledande internationellt mediebolag med verksamheter i över 30 länder runt om i världen. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum, den största ägaren i Rysslands fjärde största TV-nätverk och den största kommersiella radiooperatören i Norden. Viasat Broadcastings satellit-TV-plattform erbjuder digitala flerkanalspaket med fler än 50 egenproducerade och tredjeparts TV-kanaler till tittare i 15 länder i Europa och Viasat når över 50 miljoner tittare varje dag.

Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se
Följande filer finns att ladda ned: