Mtg Radio fortsätter öka

August 9, 2002

MTG RADIO FORTSÄTTER ÖKA Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att MTG Radios kanaler fortsätter att ta lyssnarandelar på radiomarknaden. I den senaste mätningen från RUAB, Radioundersökningar AB, ökar RIX FM sin räckvidd med nära 5 procent. Lanseringen av Lugna Favoriter har blivit en succé i Göteborg och stationen är fortfarande Stockholms största. RIX FM är det enda rikstäckande radionätverk som ökar sin räckvidd i RUABs senaste mätning och når nu 755.000 lyssnare. RIX MorronZoo, som sänds vardagar 06.00 - 10.00 är fortfarande det överlägset största kommersiella morgonprogrammet och avståndet till P3:s Morgonpasset har krympt ytterligare. I början av året lanserades Lugna Favoriter i Göteborg. Kanalen har på kort tid blivit mycket populär och når 59.000 lyssnare. Lugna Favoriter är fortfarande Stockholms största kanal och når 152.000 lyssnare, kanalen är större än public service-kanalen P3. Power Hit Radio befäster sin ställning som Stockholms näst största kanal med 125.000 lyssnare och ökar avståndet till konnkurrenterna. MTG Radios övriga verksamhet innefattar de enda rikstäckande kommersiella radiokanalerna i Norge och Finland, P4 Radio Hele Norge respektive Radio Nova, Power Hit Radio i Tallinn i Estland, samt Star FM i Estland och Lettland. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: tel +46 (0) 8 562 000 50 Hans-Holger Albrecht, VD MTG Matthew Hooper, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio (lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/09/20020809BIT00710/wkr0002.pdf

wkr0001.doc