MTG Radio befäster sin ledande roll

January 14, 2000

MTG RADIO BEFÄSTER SIN LEDANDE ROLL Såväl RIX FM som Power Hit Radio befäster ställningen som Sveriges respektive Stockholms mest avlyssnade kommersiella radiostationer. Det framgår av den senaste lyssnarundersökningen från RUAB, Radioundersökningar AB. RIX FM ökar från 10,2 till 10,3 procent i räckvidd på nationell basis och publiknivån (GK) ökar från 132.000 till 133.000. Därmed noterar nätverket sitt publikrekord. RIX FM ökar även i samtliga storstäder (Stockholm, Göteborg och Malmö). RIX Morron Zoo når nu också rekordantalet lyssnare och har en räckvidd på 400.000 mot 380.000 i förra mätningen. Power Hit Radio innehar fortfarande förstaplatsen i Stockholm, där räckvidden ökar från 10,6 till 11 procent och publiknivån från 19.000 till 20.000. Stationen är fortfarande större än P3. Även i Göteborg ökar Powers räckvidd och publiknivå. Ökningarna sker under en period då det kommersiella lyssnandet viker något och MTG Radio ökar därmed sin andel av lyssnarmarknaden. För ytterligare information kontakta Anders Nilsson, VD MTG Radio, på telefon 08-562 720 00. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00360/bit0002.pdf

bit0001.doc