MTG publicerar rapport om Modernt ansvarstagande 2011

maj 3 2012

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), har publicerat rapporten om Modernt ansvarstagande 2011 på företagets hemsida www.mtg.se både som ett nedladdningsbart PDF-dokument och i blädderbar version.

Modernt ansvarstagande är MTGs plattform för arbetet med företagsansvar och erbjuder ett ramverk för koncernens löpande arbete för att skapa långsiktigt och hållbart värde, samt verka på ett ansvarsfullt sätt. Mer information om Modernt ansvarstagande återfinns på http://www.mtg.se/sv/modernt-ansvarstagande/.

MTG har även publicerat sin nya företagsbroschyr och denna kan laddas ner på http://www.mypaper.se/show/mtg/show.asp?pid=24573866634304.

Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, kommenterade: ”Modernt ansvarstagande är vår organisations DNA och definierar vem vi är, vad vi gör och hur vi interagerar med våra intressenter över hela världen. Precis som rapportens titel indikerar så återspeglar Modernt ansvarstagande också vårt fokus på att förbättra det vi gör idag för att förändra det vi kan göra imorgon.”