MTG publicerar rapport om Modernt ansvarstagande 2011

May 3, 2012
Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), har publicerat rapporten om Modernt ansvarstagande 2011 på företagets hemsida www.mtg.se både som ett nedladdningsbart PDF-dokument och i blädderbar version.

Modernt ansvarstagande är MTGs plattform för arbetet med företagsansvar och erbjuder ett ramverk för koncernens löpande arbete för att skapa långsiktigt och hållbart värde, samt verka på ett ansvarsfullt sätt. Mer information om Modernt ansvarstagande återfinns på http://www.mtg.se/sv/modernt-ansvarstagande/.

MTG har även publicerat sin nya företagsbroschyr och denna kan laddas ner på http://www.mypaper.se/show/mtg/show.asp?pid=24573866634304.

Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, kommenterade: "Modernt ansvarstagande är vår organisations DNA och definierar vem vi är, vad vi gör och hur vi interagerar med våra intressenter över hela världen. Precis som rapportens titel indikerar så återspeglar Modernt ansvarstagande också vårt fokus på att förbättra det vi gör idag för att förändra det vi kan göra imorgon.”

För ytterligare information, besök www.mtg.se eller kontakta:

Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchefTel:                               +46 (0) 8 562 000 50

Frågor från media, investerare och analytiker:Matthew Hooper, kommunikationschefTel:                               +44 (0) 7768 440 414E-post:                         investor.relations@mtg.se / press@mtg.se

Modern Times Group (MTG) är en internationell TV-koncern vars verksamheter sträcker sig över fyra kontinenter och omfattar fri-TV, betal-TV och produktionsbolag. MTGs Viasat Broadcasting driver fri-TV- och betal-TV-kanaler som görs tillgängliga på Viasats egna satellit-TV-plattformar och på tredjeparts nätverk, och distribuerar också TV-innehåll över internet. MTG är även den största aktieägaren i CTC Media, som är Rysslands ledande oberoende TV-bolag.

Modern Times Group är ett tillväxtföretag och redovisade en rekordförsäljning på 13,5 miljarder kronor under 2011. MTGs A och B-aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms Large Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.