MTG överlåter tidningen Silikon

January 9, 2001

MTG ÖVERLÅTER TIDNINGEN SILIKON Som ett led i att affärsområdet Publishing inom Modern Times Group MTG AB fokuserar alltmer på finansiella tjänster överlåts tidningen Silikon. Samtidigt integreras webbsajten silikon.nu med Internet-portalen Everyday.com. Affärsområdet Publishing kan därmed fokusera på att fortsätta det arbete som påbörjades under år 2000 med finansiella tjänster; däri ingår Finanstidningen, webbsajten finanstidningen.se, månadsmagasinet Kapital, analytikerträffar genom financialhearings.com och även ansvar för produktionen av TV8. Silikon är idag ett etablerat och framgångsrikt koncept, som gör succé såväl som talkshow för unga kvinnor på TV3, som webbsajt och som tidning. Titan Television fortsätter att producera TV-programmet för TV3. Silikons webbsajt integreras med Internetportalen Everyday.com som genom satsningen på dokusåpan Baren visat hur effektivt kombinationen TV och Internet är. Titans webb-byrå fortsätter att producera sajten för Everydays räkning. Tidningen överlåts till Titan Publishing, som sedan tidigare svarat för den redaktionella produktionen på MTGs uppdrag. Senaste Orversto-undersökningen visar att Silikon är den tidning som ökar mest bland unga kvinnor, åldersgruppen 15-29. Tidningen hade 136.000 läsare i den räckviddsmätning som gjordes i slutet av förra året, en ökning med 21 procent jämfört med föregående mätning. För ytterligare information, besök www.mtg.se, skicka e-post till info@sharedvalue.net eller kontakta Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef MTG, 08-562 000 50. Modern Times Group MTG AB består av sju affärsområden: Viasat Broadcasting (fri-TV och betal-TV som omfattar 18 TV-kanaler i 8 länder), Radio (7 nätverk i 5 länder), New Media (Everyday som interaktiv TV-portal och Internet-portal, text-TV), Publishing (daglig finanstidning, övrig finansiell information, magasin och böcker), Modern Interactive (traditionell homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, samt på Nasdaq-börsen i New York under symbolen MTGNY. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/09/20010109BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/09/20010109BIT00660/bit0002.pdf

bit0001.doc