MTG öppnar julpanik.nu

December 17, 1999

MTG ÖPPNAR JULPANIK.NU Är det tomt under julgranen? Och du har mycket att göra ända fram till julafton? Gå in på www.julpanik.nu och handla dina julklappar och ha dem under julgranen redan samma kväll. På www.julpanik.nu kan du köpa de populäraste CD-skivorna, de hetaste dataspelen, höstens Robinson-avsnitt på video, de bästa DVD-filmerna och sportutrustning med snabba leveranser i tid till jul. MTG Internet Retailing erbjuder leveranser direkt hem till alla som bor i centrala delarna av Stockholm, Göteborg och Malmö, ofta på under sex timmar, ända fram till klockan 15.00 på julafton. Den som beställer från www.julpanik.nu före 15.00 kan få varan hemlevererad med bud samma kväll. Produkterna har valts ut bland det bästa från CDON.com, Joy4life.com och gamerson.com. Tre CD-skivor kommer även från projektet "En sång för de hemlösa" som drivs av TV3, med artister som Eric Gadd och Bo Kaspers orkester. Julpanik är ett samarbete mellan bland annat TV3, Metro, RIX FM, CDON.com, Joy4life.com och gamerson.com. Julpanik.nu finns också i en speciell version på Everyday.com. Alla Comviqs kunder erbjuds att betala sina räkningar via sin telefonräkning med det säkra betalningssystemet GiSMo. För ytterligare information, v g kontakta Peter Connee, chef för MTG Internet Retailing, tel 040 - 12 06 00. Modern Times Group MTG AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/17/19991217BIT00760/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/17/19991217BIT00760/bit0002.pdf

bit0001.doc