MTG ÖKAR SITT ÄGANDE I BET24 TILL 90%

March 15, 2006

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att man ökat sitt ägande i Nordic Betting Limited från 51% till 90%, genom att utnyttja det optionsavtal som tecknades och tillkännagavs i december 2005. Transaktionen har genomförts genom att resterande aktier i Nordic Betting Limited har förvärvats av Modern Betting Limited, i utbyte mot 8 miljoner euro i kontanter och ett ägande om 10% i Modern Betting Limited. MTG äger nu 90% av Modern Betting Limited, som i sin tur äger 100% av Nordic Betting Limited. Nordic Betting Limited driver BET24, som är verksamt inom spel och vadslagning online. Bolaget mer än fördubblade sin nettoförsäljning under 2005 jämfört med föregående år, till 252 miljoner SEK. Bolaget visade vinst för helåret. MTG har konsoliderat Nordic Betting Limiteds resultat sedan april 2005 när MTG ökade sitt ägande i bolaget från 19,9% till 51,0% genom en nyemmission. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, kommenterade: “BET24 är det snabbast växande bolaget i MTGs historia och dess kundbas fortsätter att växa och produkter och tjänster utökas. BET24 expanderar in i nya länder och har nyligen tecknat sponsorskapssavtal med två av Storbritanniens ledande fotbollsklubbar vilket kommer att resultera i fler registrerade medlemmar. Verksamheten drar nytta av de cross promotion-möjligheter som uppstår genom MTG´s omfattande sportssändningar och dedikerade Viasat Sport-kanaler. BET24 har en erfaren och entreprenöriell ledning, och vi ser fram emot att fortsätta den snabba och framgångsrika utvecklingen av denna fantastiska verksamhet”. För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post investor.relations@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, Investor & Press Enquiries tel +44 (0) 20 7321 5010 MTG AB är ett ledande internationellt mediebolag med verksamheter i över 30 länder runt om i världen. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum, den största ägaren i Rysslands fjärde största TV-nätverk och den största kommersiella radiooperatören i Norden. Viasat Broadcastings satellit-TV-plattform erbjuder digitala flerkanalspaket med fler än 50 egenproducerade och tredjeparts TV-kanaler till tittare i 19 länder i Europa och Viasat når över 60 miljoner tittare varje dag. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

wkr0001.pdf