MTG OCH CANAL DIGITAL TECKNAR AVTAL OM ICKE-EXKLUSIVITET I NORGE

October 8, 2007
Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB (publ.) (’MTG’ eller ’Koncernen’), tillkännagav idag att MTG Norge och Canal Digital har tecknat ett avtal om icke-exklusivitet. Enligt avtalet har båda parter gått med på att inte distribuera någon av de fem mest sedda kanalerna på exklusiv basis i Norge. NRK1 och NRK2 distribueras redan idag på både Viasats och Canal Digitals satellit-TV-plattform. Båda plattformarna ligger i förhandlingar med TV2 om att inkludera kanalen i sina betal-TV-paket.

Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef i MTG, kommenterade: “Detta avtal är ett stort och viktigt steg i utvecklingen av TV-branschen i Norge. Vi strävar efter att göra våra kanaler tillgängliga så brett som möjligt, när och var som helst och detta avtal tar förhoppningsvis bort ett hinder mot att säkerställa att tittare kan se alla sina favoritkanaler på båda satellit-plattformarna.” *** För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post investor.relations@mtg.se, eller kontakta: Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50 Matthew Hooper, Investor & Analyst Enquiries tel +44 (0) 20 7321 5010 Bert Willborg, Press Enquiries tel +44 (0) 791 2280 850 MTG AB är ett ledande internationellt mediebolag med den näst största geografiska spridningen av radio- och TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum och driver även TV-kanaler i Tjeckien, Ryssland, Ungern, Slovenien och på Balkan. Viasats kanaler når 100 miljoner människor i 24 länder. MTG är även den största ägaren i Rysslands största oberoende TV-nätverk (CTC Media – NASDAQ: CTCM), och den största kommersiella radiooperatören i Norden och Baltikum. Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OMX Nordiska Börs Large-Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

wkr0001.pdf