MTG med i Dow Jones hållbarhetsindex för 2017

September 13, 2017
  • Dow Jones Sustainability World Index har utvärderat världens ledande företag inom hållbarhet sedan 1999
  • 72 medieföretag utvärderades för årets index – endast sex har inkluderats
  • MTG är det enda nordiska medieföretaget i indexet

MTG har inkluderats i Dow Jones Sustainability World Index för sjätte året i rad. Indexet är en industristandard för att mäta hållbart företagande och är det första globala indexet att utvärdera världens ledande företag inom hållbarhet.

Totalt 72 medieföretag världen runt utvärderades för årets Dow Jones Sustainability World Index. Endast sex av dessa, däribland MTG, har inkluderats. MTG är också det enda nordiska medieföretaget i årets index.

Jørgen Madsen Lindemann, VD och koncernchef, MTG: “Dow Jones Sustainability World Index är den globala måttstocken för hållbarhetsfrågor och att vi kommer med utgör en milstolpe i vår mission att forma framtidens underhållning. Hållbarhetsfrågor och ansvarsfullt företagande är en del av vår strategi, vårt varumärke och vår kultur, vilket ligger till grund för MTG:s väg framåt och styrningen av bolaget.”

Mauro Silva, ansvarig för varumärke och hållbarhetsfrågor på MTG: ”Vi värnar om jämställdhet och om innehåll som är inkluderande, tillgängligt och som återspeglar mångfalden hos vår publik, samtidigt som vi står upp för mänskliga rättigheter och yttrandefrihet. Att komma med i Dow Jones hållbarhetsindex bekräftar att vi är på rätt väg och visar att ansvarsfull underhållning är den bästa underhållningen.”

Den kompletta listan över företagen som är med i det senaste Dow Jones Sustainability World Index finns här. För mer information om MTG:s arbete inom hållbart företagande, läs vår senaste hållbarhetsrapport här eller titta på den här filmen.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONENMTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Kontakta oss:press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)investors@mtg.com (eller Stefan Lycke, Head of Investor Relations; +46 73 699 27 14)Ladda ner högupplösta bilder: FlickrFölj oss:mtg.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram / YouTube

Pressrelease som PDF
Press Bilder