MTG lanserar Viaplay i Baltikum

July 28, 2016
  • Streamingtjänsten expanderar till Estland, Lettland och Litauen
  • Onlinebaserad abonnemangstjänst för olika skärmar och enheter
  • Unikt innehåll av filmer, TV-serier, program för barn och direktsänd sport
  • Partnerskap med Tele2 gör Viaplay tillgängligt för mobilanvändare

MTG lanserar idag videostreamingtjänsten Viaplay i Estland, Lettland och Litauen. Viaplay lanserades i Norden för fem år sedan och erbjuder nu ett unikt innehåll till ännu fler nya potentiella kunder.

Viaplay innehåller tusentals timmar av filmer, TV-serier, program för barn och den bästa direktsända sporten. Sporten inkluderar fotboll från UEFA Champions League och Premier League, racing från Formel 1, basket från EuroLeague, ishockey från KHL, boxning, samt spännande händelser från årets sommar-OS i Rio.Kunder i Baltikum kan prenumerera på allt innehåll i Viaplay for 9,99 Euro i månaden, eller för 6,99 Euro utan sporten. Tjänsten är tillgänglig genom Viaplays webbsida och app för smartphones och läsplattor (Android och iOS).MTG har även inlett ett partnerskap med Tele2 för att göra Viaplay tillgängligt mot deras kunder i Baltikum, där fler än 97% av invånarna nås av Tele2s 4G-täckning.Jørgen Madsen Lindemann, MTGs VD och koncernchef: “Länderna i Baltikum är perfekta marknader för videostreaming då de har en bra internetpenetration med höga hastigheter och teknikintresserade konsumenter som älskar bra innehåll. Viaplay ger konsumenterna i regionen mer innehåll än någon annan videostreamingtjänst och omfattar även lokalproducerat innehåll från MTG. Nu får konsumenterna tillgång till sina favoritprogram, filmer och sport, vart de än är så länge de är uppkopplade.”Precis som på de nordiska marknaderna så kompletterar Viaplay bland annat de TV-kanaler och satellitplattformar som MTG redan har i respektive land.Besök de lokala webbsidorna för Viaplay:

****

Frågor?mtg.com facebook.com/MTGAB @mtgabpress@mtg.com / +46 (0) 73 699 27 09investors@mtg.com / +44 (0) 77 6844 0414MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande digital internationell underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att föra samman konsumenter med det innehåll som de älskar, på så många sätt som möjligt. Våra populära varumärken inom underhållning omfattar innehållsproduktion, TV, Radio och esports, och når konsumenter över hela världen. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ and ‘MTGB’).

Pressrelease som PDF
Press Bilder