MTG lanserar e-handelssajten Adon.com

May 30, 2000

MTG LANSERAR E-HANDELSSAJTEN ADON.COM Adon.com är den senaste e-handelssajten inom MTG Internet Retailing. På denna svenska e-prylmarknad erbjuds privatpersoner gratis annonsering av varor. Adon.com är sajten som erbjuder kunderna gratis införanden av annonser för att köpa eller sälja varor. Där finns också möjlighet till budgivning och så kallad Dutch Auction, vilket innebär försäljning av en vara med sjunkande pris. Målet är att adon.com ska bli en av de mest besökta annonssajterna i Sverige inom en relativt kort period. Vidare lansering planeras närmast i Holland, Danmark och Norge. -Adon.com blir det senaste tillskottet i on-familjen, vid sidan av Cdon, Dvdon och Gamerson. Det är en mycket bra komplettering av vårt utbud, säger Peter Connée, VD för MTG Internet Retailing. -Vi vill locka en bred och stor målgrupp till att annonsera varor och generera en så stor kontaktyta som möjligt mellan kunderna. MTG Internet Retailing ingår i Modern Times Group MTG ABs affärsområde Modern Interactive (tidigare kallat Electronic Retailing). För mer information vg kontakta, Peter Connée, VD MTG IR, tel. 070-482 82 82 eller 040-601 60 00 Modern Times Group MTG AB är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolen MTG och på Nasdaq i New York under symbolen MTGNY ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00970/bit0002.pdf

bit0001.doc