MTG lanserar Dvdon.com

April 30, 2002

MTG LANSERAR DVDON.COM Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att företaget lanserar DVD-försäljning på Internet under varumärket DVDON.COM. Idag lanserar MTG en Internetsajt för försäljning av DVD-filmer, med totalt över 1000 DVD-filmer. Marknaden för DVD har vuxit explosivt de senaste åren och under 2001 ökade försäljningen av DVD-filmer i Sverige med 121 procent och uppgick till 280 miljoner kronor. DVDON.COM är en systersajt till CDON.COM och kommer liksom denna även att erbjuda CD- skivor och spel. Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef för MTG, säger i en kommentar: "Genom CDON har vi under kort tid byggt upp Skandinaviens näst största CD-handel på nätet, med i sammanhanget låga investeringar. DVDON ger oss möjlighet att till fullo utnyttja tillväxtpotentialen på DVD-marknaden och med lärdomarna vi har skaffat oss inom CDON har vi ett mycket bra utgångsläge" För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta: tel +46 (0) 8 562 000 50 Hans-Holger Albrecht, VD MTG Patrik Linzenbold, tel +46 (0) 8 562 000 53 Investor Relations Modern Times Group MTG AB består av sex affärsområden: Viasat Broadcasting (fri- och betal-TV kanaler i nio länderoch new media - text- TV, Everyday interaktiv TV, internet- och mobilportal), Radio ( lokala och nationella nätverk i fem länder), Publishing (affärsnyheter och informationstjänster), Modern Interactive (homeshopping, e-handel och logistik), SDI Media (textning och dubbning) samt Modern Studios (innehållsproduktion och rättighetsbibliotek). MTGs A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (symbolerna MTGA och MTGB), samt som ADR på Nasdaq-börsen i New York (symbolen MTGNY). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/30/20020430BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/30/20020430BIT00280/wkr0002.pdf

wkr0001.doc
Visa mer filer